Lär först vad påsen klarar före du fyller den....

Bildtext: Bilden föreställer ett annat träd/buske än den texten handlar om. Jag ska ta en bild på busken i morgon.

Idag kom jag ihåg att heja på träden vid den platsen jag utövar Qigong på. Tacksam för det.

Började sen prata med en "buske" och frågade vad den är för sorts buske?

Busken frågade då vad det spelade för roll?

Jag svarade att jag ville se den för vad den i sanning är.

Då svarade den att vi lär höras av fler gånger.

Nu när jag skriver det så slår det mig att just namnet på träd och buskar är någonting som  vi människor hittat på och kanske inte överensstämmande med det dem i sanning är skapta att vara. Kanske var det därför jag inte uppfattade något svar på min fråga? Jag vet heller inte om det är en buske? Det kanske är ett träd enligt vårt mänskliga system att kategorisera växtlighet?

-Vad hade Carl von Linne sagt att det var?

- Han hade sagt bladverk på stam. Lär först se vad påsen klarar före du fyller den säger sen en vän.

Fakta lär oss vad vetenskapen säger tills dess att annat är i det alla lärt. Första påsen är alltid allas påse. Den lär oss alla vad den håller för. Andra visar oss lärans tyngd i förhållande till påsens styrka. Lär vi alla att påsen håller kommer alla att tro det. 

Påsen är ditt träd du frågar om fortsätter sedan vännen.

- Så vad är den då skapt att vara?

- Bladverk på stam fortsätter vännen.

- Vad vill Carl von Linne att det ska vara?

- Bara trädet kan svara på det.

Tack för er generositet i andevärlden att dela med er av er fantastiska visdom.

Kommentarer

Om Helen Eriksson

Hej jag heter Helle Eriksson


Min passion är en helande livsstil och jag vill må så bra jag bara kan. Det innebär att jag numera arbetar aktivt med min egen hälsa och hållbarhet på alla plan, sedan flera år tillbaka. För mig är läkning ett medvetet val och ett aktivt arbete som tar kraft och energi men det har helt klart varit värt det.

Sakta börjar nu mitt eget koncept växa fram för vad som krävs för att jag ska må bra.


Mer arbete återstår dock och jag fortsätter framåt på den väg jag påbörjat- min väg till läkning med andlig vägledning.


Idag så lever jag helande och vill även arbeta med det i framtiden för att skapa möjlighet även för andra att ta del av om de så önskar hitta sina egna koncept för att må så bra det bara går.

Ett steg på den vägen är den här bloggen.


Välkommen