LJUSET PÅ: Var tacksam och du blir glad

Bildtext: Årets första potatis är något som jag känner tacksamhet för

"Vila i det du kallar tacksamhet.
Vakna i det du kallar tacksamhet.
Lev i tacksamhet.
Vandra i tacksamhet.
Se med tacksamhetens ögon.
Var tacksam.   
/ Vännerna "

-Varför är tacksamhet viktigt?

- Det är viktigt att inte ta något för givet utan att istället känna glädje över det man har. Kan vi vara tacksamma över det vi har så har vi all anledning att känna glädje i våra liv. Det är viktigt!

- Varför är glädjen viktig i våra liv?

- Det är en av de starka krafter som för oss framåt på livets väg. Vi får energi av att vara glada. Energi att vandra vägen framåt.

- Nu hör jag- för mitt inre- låten med texten och refrängen om han som gick med trasiga skor. Jag tror den heter "Tiggaren från Louossa". Jag tror det var Cornelis som skrev den.

- Nej det var inte Cornelis som skrev den. Vi kanske ska ta bort den och vara seriösa nu?

- Okej.

- Va? Vill du ta bort glädjen och ersätta med seriositet?

- Nej det vill jag inte. Det får stå kvar.

- Glädje är en kraft vi alla behöver för att orka framåt i livet.

Lärdomen är därför: Var tacksam och du blir glad.

Kommentarer

Om Helen Eriksson

Hej jag heter Helle Eriksson


Min passion är en helande livsstil och jag vill må så bra jag bara kan. Det innebär att jag numera arbetar aktivt med min egen hälsa och hållbarhet på alla plan, sedan flera år tillbaka. För mig är läkning ett medvetet val och ett aktivt arbete som tar kraft och energi men det har helt klart varit värt det.

Sakta börjar nu mitt eget koncept växa fram för vad som krävs för att jag ska må bra.


Mer arbete återstår dock och jag fortsätter framåt på den väg jag påbörjat- min väg till läkning med andlig vägledning.


Idag så lever jag helande och vill även arbeta med det i framtiden för att skapa möjlighet även för andra att ta del av om de så önskar hitta sina egna koncept för att må så bra det bara går.

Ett steg på den vägen är den här bloggen.


Välkommen