Tacka för lärdomarna

Bildtext: Här huserar fåglarna dagtid

Det blev en skön Qigongsession idag. Morgonen bjöd på dimma och lagom temperatur.

När jag kom på platsen för Qigongen så knäppte jag några kort där fåglarna brukar husera bland buskarna ute på åkern. Idag såg jag dock aldrig av några fåglar. Jag hörde dock något som knackade brevid mig i ett träd. Hackspett? Jag tyckte även att jag hörde något som påminde om en korp dvs ett knarrande lite träkatigt ljud. Såg dock aldrig vad det var.

Bildtext: I morgon ska jag ta reda på varför den hamnade där....

Det jag däremot såg när jag kom till själva fläcken där jag alltid står med fötterna vid utövandet av Qigong var en vit fjäder. Jag blev glad och tänkte att jag måste ta reda på vad en vit fjäder betyder. Jag kunde ha frågat direkt på plats men gjorde inte det av någon anledning. Jag funderade på om det var vännerna på andra sidan som lagt den där? Det kunde också vara en fjäder från någon av fåglarna som håller till i träden runtomkring. Fjädern fick ligga kvar.

Enligt nätet så dyker fjädrar upp utav en anledning:
" En fjäder kommer till dig av en anledning, de kommer för att visa att du genomgår en andlig utveckling, en frekvenshöjning.
Det är ofta ett budskap från änglarna, du måste bara lära dig se och förstå. Så när den ligger där i din väg, vill den visa dig att det är något du behöver tänka på eller visa dig en glimt av din livsväg och vad du är här för att göra. Den vill säga dig att du är på en högre andlig väg och ber dig ha en mer positiv syn på en viss situation du befinner dig i."
Läser man sedan vidare vad just en vit fjäder betyder så står det att läsa följande:
"Vit- Dina skyddsänglar är här och hjälper dig."
Men som sagt var det kan ju vara en fågel som ruggar också. Det får jag aldrig veta om jag inte frågar fjädern. Jag får göra det i morgon.

Utövandet av Qigong bidrar verkligen till en möjlighet att uppleva saker både fysiskt, mentalt, känslomässigt och andligt. Jag gör den tillsamamns med min vän från andra sidan varje morgon och det känns fint.

- Livet behöver inte vara så märkvärdigt utan oftast är det i det enkla och lilla som man finner den största njutningen och livslusten. Jag tänker att tacksamhet är viktigt för att må bra. Kan jag då vara tacksam över det lilla så har jag mycket att vara tacksam och glädjas åt.

- Bra lärdom är att tacksamhet är en bra grund för livslust, tillägger sedan min vän vid den här textens nedtecknande.

- Visst är det så! Jag har ofantligt mycket att vara tacksam över. Frågan är om jag är tacksam över allt? Säger jag tack tillräckligt ofta över allting jag är tacksam för i mitt liv? Ett bra sätt att visa tacksamhet är att vid sänggåendet gå igenom dagen och tacka för saker man är tacksam för under dagen.

- Första saken är att tacka för lärdomarna, säger sen min vän.

- Mmm och de kan ju dessutom vara ganska tuffa ibland flikar jag då in.

- I alla tuffa lärdomar så lär man sig mer, svarar då min vän.

Det är bra att saker känns motiga ibland. Hanterar du saken "rätt" kan du lösa motigheten. Hanterar du den "fel" så kan du lära dig. På det viset så finns inga misslyckanden, avslutar sedan min kloka vän.

Kommentarer

Om Helen Eriksson

Hej jag heter Helle Eriksson


Min passion är en helande livsstil och jag vill må så bra jag bara kan. Det innebär att jag numera arbetar aktivt med min egen hälsa och hållbarhet på alla plan, sedan flera år tillbaka. För mig är läkning ett medvetet val och ett aktivt arbete som tar kraft och energi men det har helt klart varit värt det.

Sakta börjar nu mitt eget koncept växa fram för vad som krävs för att jag ska må bra.


Mer arbete återstår dock och jag fortsätter framåt på den väg jag påbörjat- min väg till läkning med andlig vägledning.


Idag så lever jag helande och vill även arbeta med det i framtiden för att skapa möjlighet även för andra att ta del av om de så önskar hitta sina egna koncept för att må så bra det bara går.

Ett steg på den vägen är den här bloggen.


Välkommen